Reklamy w grach pełnych przemocy mogą zaszkodzić
6 września 2011, 12:24Umieszczanie reklam w grach pełnych przemocy może odnieść skutek odwrotny od zamierzonego. Z badań przeprowadzonych na University of Texas wynika, że konsumenci negatywnie reagują na reklamę w tego typu grach. Szczególnie silną negatywną reakcję zauważono u kobiet.
Leniwe oko zniknie po grach wideo
1 września 2011, 16:06Pilotażowe badanie optometrystów z Uniwersytetu Kalifornijskiego w Berkeley wykazało, że gry wideo mogą poprawić ostrość widzenia i postrzeganie głębi u dorosłych z amblyopią, czyli tzw. leniwym okiem. Jest to osłabienie zdolności widzenia w jednym oku.
Epidermalne monitorowanie organizmu
12 sierpnia 2011, 11:59Epidermalny system elektroniczny (EES - epidermal electronic system) to nowa klasa urządzeń mikroelektronicznych, które pozwalają łatwo i bez zbędnych uciążliwości monitorować funkcje mózgu, serca i mięśni.
Doskonalsze modelowanie trójwymiarowe
9 sierpnia 2011, 11:05Eksperci z pekińskich laboratoriów Microsoftu opracowali nową technikę modelowania trójwymiarowego. Skupili się przy tym na ludzkiej twarzy i udało im się opracować sposób na niezwykle dokładne jej odwzorowanie. Ekspertom udało się połączyć trójwymiarowy skan twarzy z wideo.
Grając w papier, kamień, nożyce, wzajemnie się naśladujemy
20 lipca 2011, 15:54Uczestnicy gry papier, kamień, nożyce nieświadomie naśladują ruchy dłoni przeciwnika, znacznie zwiększając prawdopodobieństwo, że runda zakończy się remisem.
Gry pełne przemocy można sprzedawać najmłodszym
28 czerwca 2011, 11:33Sąd Najwyższy USA stosunkiem głosów 7:2 orzekł, że wydany przez stan Kalifornia zakaz sprzedaży nieletnim gier zawierających sceny przemocy narusza konstytucyjną gwarancję wolności wypowiedzi. Daje ona obywatelom prawo dostępu do książek, filmów i wszelkich innych form wyrazu.
Microsoft zaproponuje gry freeware?
27 czerwca 2011, 11:05Redaktorzy serwisu develop twierdzą, że Microsoft planuje uruchomienie usługi bezpłatnych gier na platformie Live. Mogliby z nich korzystać posiadacze konsoli Xbox.
Program wirtualny równie skuteczny, co realny
6 czerwca 2011, 10:48Regularne wizyty w klubie zdrowia gry Second Life pomagają schudnąć w rzeczywistym świecie - przekonują naukowcy z Indiana University.
Nvidia prezentuje możliwości układu Kal-El
31 maja 2011, 11:51Nvidia opublikowała wideo pokazyjące prototypową grę Glowball, która ma być prezentacją możliwości czterordzeniowego procesora Kal-El dla urządzeń przenośnych. W grze, która korzysta z akcelerometra, sterujemy świecącą kulą za pomocą ruchów urządzenia
Małpy odczuwają żal podecyzyjny
27 maja 2011, 16:40Naukowcy z Yale University dowodzą, że nie tylko człowiek odczuwa żal podecyzyjny. Zauważono go bowiem również u małp, które najwyraźniej zastanawiają się też, nad tym, co by było, gdyby dokonały innego wyboru.